За що в жодному разі не треба платити в супермаркеті: в Держспоживслужбі вказали на важливе правило
В Україні згідно з діючим законом покупці не мають платити за товар, який вони пошкодили (розбили) в торговому залі. Виключення: якщо пошкодження товару відбулось навмисно.
Про це йдеться в поясненні Держспоживслужби. “Якщо ви розбили випадково товар, не поспішайте за нього платити, адже законодавство на боці споживачів”, – зазначають в відомстві. Так, згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового знищення та випадкового псування майна несе його власник, якщо інше не встановлено договором або законом. Адже покупець – не власник, поки не заплатить за товар.
Частиною 2 статті 17 Закону України “Про захист прав споживачів” передбачено, що продавець зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати, а також відповідно до цієї норми забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту.
“Тому, якщо працівники закладу наполягають на вашій вині, то її потрібно спершу довести у суді. Самостійно стягувати такі виплати працівники магазину не мають права, а тільки зафіксувати факт пошкодження свого майна. Слід пам’ятати, що відшкодування коштів за пошкоджений/знищений товар здійснюється виключно в судовому порядку. Та вже в суді магазин повинен буде довести, що ви зробили це навмисно”, – зазначають у відомстві.
У випадку, коли після всіх аргументів, покупця все рівно продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар, необхідно викликати поліцію.
Comments (0)